Sze 29, 2019
10 Views
0 0

Megszívatta magát a Ferrari Szocsiban

Written by

Nyert versenyt engedett el a Ferrari az Orosz Nagydíjon vasárnap, annyira, hogy a futamot Lewis Hamilton nyerte, sőt, a Mercedes kettős győzelemmel zárt.

A rajttól tökéletesen jöttek el az olasz kocsik, az első helyről rajtoló Charles Leclerc szélárnyékot adott a harmadik kockáról startoló Sebastian Vettelnek, aki remekül indult, legyorsulta Lewis Hamiltont, aztán csapattársa segítségének köszönhetően elsőként fordult.

A Ferrari ez után azonnal felszólította Vettelt, hogy adja át az első helyet Leclerc-nek, de a német nem tette meg. Gyorsabb volt, és négy másodperc fölé növelte előnyét az élen. Ment, ahogy tudott, autóversenyzőként nehéz ebbe belekötni. (Leclerc a végén elmondta, a terv az volt, hogy szélárnyékot adjon a csapattársának, segítsen neki.)

A Ferrari aztán megoldotta a pozíciócserét, a múlt heti, szingapúri futammal szemben most Leclerc-t hozták előbb kerékcserére, a 23. körben, Vettel csak a 26.-ban jött ki, és állt vissza Leclerc mögé. Az élre Hamilton került, a 28. körben pedig ölébe hullott a győzelem: Vettel autójában elromlott az egyik hibrid feltöltő rendszer, a Ferrari lelassult, kiállt az egyik bukótérben, veszélyes helyen.

Azonnal bemutatták a virtuális biztonsági kocsis (VSC) jelzést, az autóknak lassítaniuk kellett, ami a legtökéletesebb pillanatban jött a Mercedesek, különösen Hamilton számára.

Kiállt kerékcserére, majd a többiek lassú tempójának hála visszament az első helyre.

A VSC után George Russell a Williamsszel egy balkanyarban a falnak ment, ekkor már a valódi biztonsági kocsit küldték be. A Ferrari pedig úgy gondolta, hogy friss gumikon Leclerc megelőzi majd mindkét Mercedest, így újra kerékcserére hívta a monacóit, és tálcán adta át Valtteri Bottasnak a második helyet – sejthető volt, hogy a Mercedesnek pedig a kettős győzelmet.

Lecler kissé szorongatta, de a megmaradt 22 körben igazából támadni sem tudta Bottast, miközben Hamilton vígan elhúzott az élen.

A Ferrari hiába volt gyorsabb körönként legalább 3 tizeddel a Mercedesnél, de Vettel kiesésével, illetve azzal, hogy a német nem a pálya biztonságos helyén állt meg, lábon lőtte magát, és odaadott egy megnyert versenyt a legnagyobb ellenfélnek.

Hamiltoné lett a végén a leggyorsabb kör is, 26 pontot szerzett, 73 pontra növelte előnyét a Szocsiban másodikként befutó csapattársa előtt. Leclerc-nek maradt a harmadik hely, a bajnokságban is ez a pozíció az övé, de már több mint 100 ponttal le van maradva Hamiltontól. A vb rég óta egyesélyes, most már célegyenesbe is fordult Hamilton a hatodik világbajnoki címéért.

Sokat mondó volt, hogy Vettel kiesése után mosolyogva nyilatkozott, ha pedig megnézzük, hogy esett ki és hol állt meg, nehéz nem azt feltételezni, hogy szándékosan szúrt ki a Leclerc-rel: jól látszik, hogy simán lemehetett volna a pályáról, ahol lelassult, pont van egy kihagyás a falban, de ő inkább a bukótérben hagyta a kocsit:

Nyilvánvaló volt, hogy VSC vagy igazi biztonsági autó jön. A Ferrari-főnökség hibája persze, hogy nem szólt Vettelnek, hogy ha tudja, hagyja biztonságos helyen a kocsiját.

A történtekhez tudni kell, hogy 2015 óta Vettel a Ferrari első számú pilótája, de idén kapott egy új csapattársat, Leclerc-t, aki az utóbbi 9 futamon megverte az időmérőn, szeptember elején a Ferrari első, majd Monzában a második idei győzelmét is megszerezte, elkezdte átvenni az első számú státuszt a Ferrarin belül. Vettel ezt a folyamatot a szingapúri szerencsés győzelmével és csapattársa vasárnapi harmadik helyével ügyesen megakasztotta.

Két hét múlva jön a Japán Nagydíj.

Az Orosz GP végeredménye

1    Lewis Hamilton    Mercedes    53    1h33m38.992s
2    Valtteri Bottas    Mercedes    53    3.829s
3    Charles Leclerc    Ferrari    53    5.212s
4    Max Verstappen    Red Bull/Honda    53    14.210s
5    Alexander Albon    Red Bull/Honda    53    38.348s
6    Carlos Sainz Jr.    McLaren/Renault    53    45.889s
7    Sergio Perez    Racing Point/Mercedes    53    48.728s
8    Lando Norris    McLaren/Renault    53    57.749s
9    Kevin Magnussen    Haas/Ferrari    53    58.779s
10    Nico Hülkenberg    Renault    53    59.841s
11    Lance Stroll    Racing Point/Mercedes    53    1m00.821s
12    Daniil Kvyat    Toro Rosso/Honda    53    1m02.496s
13    Kimi Räikkönen    Alfa Romeo/Ferrari    53    1m08.910s
14    Pierre Gasly    Toro Rosso/Honda    53    1m10.076s
15    Antonio Giovinazzi    Alfa Romeo/Ferrari    53    1m13.346s
–    Robert Kubica    Williams/Mercedes    28   
–    George Russell    Williams/Mercedes    27  
–    Sebastian Vettel    Ferrari    26  
–    Daniel Ricciardo    Renault    24   
–    Romain Grosjean    Haas/Ferrari    0  

A vb-k állása

1. Hamilton 322 pont
 2. Bottas 249
 3. Leclerc 215
 4. Verstappen 212
 5. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 194
 6. Pierre Gasly (francia, Toro Rosso) 69
 7. Sainz 66
 8. Albon 52
 9. Norris 35
10. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 34
11. Hülkenberg 34
12. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 33
13. Pérez 33
14. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 31
15. Magnussen 20
16. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 19
17. Romain Grosjean (francia, Haas) 8
18. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 4
19. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1
20. George Russell (brit, Williams) 0

    csapatok:
 1. Mercedes 571 pont
 2. Ferrari 409
 3. Red Bull 311
 4. McLaren 101
 5. Renault 68
 6. Toro Rosso 55
 7. Racing Point 52
 8. Alfa Romeo 35
 9. Haas 28
10. Williams 1

(Visited 1 times, 1 visits today)
Article Tags:
Article Categories:
Forma-1 · Index.hu
banner

Leave a Comment