Már 26, 2020
6 Views
0 0

Teljesen megváltoznak itthon a matematikaórák

Written by

Az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás Csapodi Csaba, a tantervi munkálatok matematikai munkacsoportjának tagja a Magyar Nemzetnek elmondta, alsótagozatban kiemelt feladatnak tekintették a tanulók önálló alkotó és problémamegoldó gondolkodásra nevelését. Felső tagozaton ugyancsak azzal a szándékkal alakították át a tananyagot, hogy elvont fogalmak, definíciók, tételek ismerete és számonkérése helyett a gyakorlatban megtapasztalható problémák jelenjenek meg.

A középiskolai évfolyamokon jelentősen csökken a tananyag,

a mindenkinek kötelező minimumkövetelményekből elhagyják a túlságosan absztrakt, a mindennapi élettől, tapasztalástól távol álló ismereteket. Kikerültek a tananyagból például az abszolút értékes egyenletek, a valós számok halmazán értelmezett trigonometrikus függvények, a logaritmusos egyenletek. A jelenlegi követelményekhez képest újdonság, hogy a középiskolában kötelező elemet fog képezni egyes tételek bizonyítása.

Mind az általános, mind a középiskolában új témaként jelennek meg a pénzügyi és gazdasági ismeretek. Az egyszerű stratégiai, logikai, pénzügyi játékok és társasjátékok a mindennapi matematikatanítás részévé válnak. Ezzel nemcsak a matekóra hangulatának javítása a cél, hanem bizonyos fontos fogalmak megalapozása, játékos előkészítése is – magyarázta a szaktanár. Hozzátette, hogy az órákon a jelenleginél sokkal több kommunikáció, vita, érvelés, játék és vizuális reprezentáció várható, amelyek a matematikatanítás gondolkodásfejlesztő hatását valósítják meg.

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

(Visited 1 times, 1 visits today)
Article Tags:
Article Categories:
Belföld · Infostart.hu
banner

Leave a Comment